brave

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Att ta rätt beslut och tänka rätt leder till välmående!

Av mattias modig - 19 januari 2012 01:23

Att ta rätt beslut och styra sina tankar till de possetiva tingen och att inte älta eller att våga blicka framåt, att lägga upp småa och stora mål och uppnå dem, är nått vi alla kan göra. Det är nog de mest grundläggande bakom ett välmående och alla människor har rätt att må bra. Men alla väljer inte att må bra! Och att må bra är en uppoffring som kostar tid och energi, därför väljer många de lättare vägarna, de vägarna som leder genom självdestruktivitet. Av någon anledning så mår man kortsiktigt bra genom att skada sej själv och de behöver ju inte vara genom att sjära sej själv eller dyl, men alkohol, rökning, sex, droger, mat och negativt tänkande om sej själv, det är de farligaste och de mest osynliga sättet människor straffar sej själv på, fast många ser det som att dom belönar sej själv. Dessa saker är väl bland de bästa vid rätt användning men de blir så lätt fel användning och de är då den farliga karusellen startar. För många är att sätta ett mål nått otroligt jobbigt, men det kan vara så enkelt som att alltid bädda sängen och tro mej, de små sakerna gör skilnad! Allt du gör skall du göra för ditt välmående, och jag lovar dej att du kommer må bra.


Jag har aldrig varit deprimerad eller varit i en längre period där jag mått dåligt, men jag har ändå tagit flera beslut som kommer att påverka mej till att må ännu bättre.


1. Att bara och endast bara festa vid speciella tillfällen.

2. Att träna 7 dagar i veckan oavsett vad.

3. Att bli hälsosammare vad de gäller allt.

4. Att ta de vänner som betyder nått ännu närmare och ta ett längre steg ifrån dom som inte gör de.

5. Att den dagen jag känner att jag behöver nån i mitt liv igen ska de vara en betydelsefull person den här gången.


Det är lätt att bli tagen förgivet och dom som gör de med mej kommer så småningom att förlora mej. Ärlighet, lojalitet och kärlek är grunder för att skapa band och det är de jag vill ha för att ge! Riktigt betydelsefulla saker kan man inte köpa för pengar, kärlek och vänskap men det är ändå de dyraste man har,får och ger!



over and out Mr Brave

 
 
Ingen bild

Totte

19 januari 2012 02:25

Oj..Djupt, välskrivet och bra formulerat. Tror också det är första blogg-inlägget jag sett där någon faktis andvänder komma och punkter. Definitivt det första jag inte ångrar en sekund utav tiden det tog mig att läsa det.

 
Ingen bild

Emma Sjödin

19 januari 2012 03:01

Kan inte annat än att hålla med föregående kommentar. Jag hoppas att du kommer fortsätta blogga Mattias. Du har inspirerat mig till att iallafall försöka bli en bättre människa. Du är helt enkelt bäst!

 
Malin

Malin

19 januari 2012 07:09

Jag är så himla stolt över dig! 2012 är ditt år =)

http://akerlund.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Paulina

19 januari 2012 07:46

Jag älskar dig vännen. Ringer dig idag <3

 
Kicksson

Kicksson

19 januari 2012 12:14

Men Mattias, bra skrivet!!! :) :)

http://kicksson.blogg.se

 
Ingen bild

Mamma

24 januari 2012 21:39

Jag kan inte säga med ord hur stolt jag är över dig. Framförallt din viljestyrka och hur du kan formulera dina känslor, mål och värderingar med ord så att jag blir alldelens tagen.
Puss och Kram Mamma

mattias modig

25 januari 2012 00:25

tack mamma :)

 
Angelica

Angelica

24 januari 2012 22:29

Duktig du är!Du skriver också riktigt bra! Ska kolla upp det där med gymma på GOLDS. Men du svarade aldrig på vad det kostade i månaden där? (:

http://www.nattstad.se/Angelicael

mattias modig

25 januari 2012 00:24

det kostar 249 kr och 400 för upp lägg . . och då är du bunden ett år:)

 
Ingen bild

Mamma

31 januari 2012 18:44

Är lika förbluffande över ditt senaste inlägg hur bra du skriver,
talets gåva vet alla nära och kära att du haft sedan du började forma dina första ord ; ) Men skrivandet har du lyckas dölja för mig i alla fall. Forsätt, kommer följa varje inlägg. MVG+ : )
Puss och Kram Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mattias modig - 20 februari 2012 16:14

Generation jag     Med detta vill jag försöka beskriva hur jag ser på befolkningen, på mej själv och hur det igentligen borde vara samt hur man igentligen borde agera och tänka. Generation jag sätter alltid sej själv i centrum, tar för sej...

Av mattias modig - 17 februari 2012 01:18

Att jobba 7-4 är otroligt bra för de flesta människor, jag trivs bäst att jobba 16 timmar om dagen i tre-fyra-fem dagar och sedan vara ledig typ en vecka och sedan köra igen. För de är helt sämst att jobba 8 timmar sedan inte äga samma lust som tex e...

Av mattias modig - 6 februari 2012 23:24

Sedan jag slutat dricka alkohol är de helt otroligt hur jag har fått upp mina ögon för saker, villken djävulsk klarhet allt får och man ser tillbaka på villken äcklig tankebana man har haft och använt sej utav. Villken skjuts det har gett viljestyrka...

Av mattias modig - 31 januari 2012 01:13

ALLA som läser mina inlägg och/eller följer min blogg, ni kan väl vara jätte vänliga att komentera allt ni läser. Säga vad ni tycker. Är de bra, är de dåligt, håller ni med eller har jag fel. det vore otroligt uppskattat och det håller prestations ni...

Av mattias modig - 29 januari 2012 01:45

Att fatta beslut när du inte mår bra eller är i en skör period i livet, resulterar ofta i att de du beslutat faller och du blir missnöjd, känner dej liten och du tappar lite utav din karaktär. För många är de en vardag att sakta bryta ned sej själv, ...

Presentation


En ny start

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards