brave

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av mattias modig - 29 januari 2012 01:45

Att fatta beslut när du inte mår bra eller är i en skör period i livet, resulterar ofta i att de du beslutat faller och du blir missnöjd, känner dej liten och du tappar lite utav din karaktär. För många är de en vardag att sakta bryta ned sej själv, jag anser att de inte finns en medicin i hela världen som kan hjälpa nån att komma på fötter om man själv inte vill eller anstränger sej. Det är som tex att gå ner i vikt, en vikt minskning kan villken idiot som hellst göra, men för att behålla vikten måste du förändra ditt liv, lägga om dina vanor och ovanor. Samma princip och sak gör du om du ska bli drog fri, samma sak gör du om du ska bli nykter. Det är där de behövs karaktär och ska man må bra så måste man förändra sej och vara förändrad, tänka anorlunda, handla anorlunda. Se dej omkring, vad är viktigt för dej, villka är viktig för dej, villka behöver du omkring dej, vad får dej att må bra? Allt annat kan du klippa och kapa bort. För den som inte har den karaktären att välja bort en kompis, en mamma eller pappa, en pojk/flickvän, ett syskon eller vad som hellst, flaskan, sprutan kommer aldrig, aldrig, aldrig att få vara glad på riktigt. Iallafall inte långsiktigt och det är väl de vi vill? Att 95% av våran tillvaro ska vara nått glatt och roligt något man kan trivas med och måbra i. Jag blir så olycklig av alla som inte kan känna de så, speciellt dom som är i min ålder som inte alls ta tillvara på vad livet har att ge! Se till att göra något bra och meningsfullt av livet så att du kan dö utan att känna att du är olycklig, oerfaren och bitter!!! Jag vill och tänker dö med ett leende på läpparna när jag är 107 år gammal har sett allt, gjort allt och varit älskad av dem som jag älskat.


Over and out Mr Brave.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En ny start

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards