brave

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av mattias modig - 17 februari 2012 01:18

Att jobba 7-4 är otroligt bra för de flesta människor, jag trivs bäst att jobba 16 timmar om dagen i tre-fyra-fem dagar och sedan vara ledig typ en vecka och sedan köra igen. För de är helt sämst att jobba 8 timmar sedan inte äga samma lust som tex en lördag att göra något kul, då kan man hellre jobba 8 timmar till få ut maximal betalning av dagen och sedan ha kul när man är ledig. Annars får man bara ut nån slags halv livskvalite (tycker jag). Jag tror på att jobba, självklart, men att jobba kanske inte så lite som möjligt, men så få dagar som möjligt vara så effektiv de bara gå i en kortare period, få så mycket betalt som möjligt (och då så klart innom rimliga ramar) för att sedan kunna spendera så mycket tid som möjligt med familj och andra man älskar. För den dagen jag ligger och ska dö vill jag ju inte säga "fan jag jobbade bort tillvaron, tiden med dom jag stått nära och dom som jag älskat fanns aldrig, FY FAN va värdelöst. Den dagen jag dör ser jag hellre att jag fått gett allt till dom som varit värd de och kanske inte varit rik på pengar, men innerst inne så vet ALLA att det är inte pengar som gör dej/mej rik utan det är kärlek, vänskap, långa nätter, tid ihop med den och dom man älskar, det är jusst det som gör dej rik, fasst rik på riktigt. För pengar är papper med siffror på och de sociala utbytet kan man inte sätta en siffra på eller ett värde på. Självklart har man en otoligt viktig relation på jobbet till alla kollegor också, men inte i närheten av familj, vänner och käleken. Vad är livskvalite för dej? :)




Samhällets relgler och lagar motarbetar många viljor, de som har pengar kan lätt få mer och dom som inte kan bada i de blir aldrig ekonomiskt lättad utan tvärtom. Är man rik kan man bryta mot regler och bry sej mindre om vad vi en gång tillsammans bestämde att såhär ska vi bete oss och såhär ska vi agera. Men har man pengar så kan man ta 10 böteslappar om dagen och inte bry sej om nått varför är de så? varför är bötesnivån lika hög för en mångmiljonär som för en som lever på exitensminimum? Varför kan man köpa en existens (aktiebolag) och slippa ekonomiskt ansvar och juridiskt ansvar (till en viss del såklart) medans om man inte har pengar till de får axla ansvaret själv? Det finns ju självklart  2 sidor att se saker ifrån, men det här är ändå ena sidan och det är heltklart bristfälligt att desto mer pengar man har desto mer/fler fel kan man göra. Jag tycker inte att de är okej att det går att ha råd med att begå brott och regelfel. Alldeles för många att!:P  



Over and out Mr Brave.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En ny start

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards