brave

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av mattias modig - 20 februari 2012 16:14

Generation jag




Med detta vill jag försöka beskriva hur jag ser på befolkningen, på mej själv och hur det igentligen borde vara samt hur man igentligen borde agera och tänka.

Generation jag sätter alltid sej själv i centrum, tar för sej oavsätt hur de drabbar andra, handlar altid efter sina egna behov och hjälper andra när de gynnar dom själva. Detta äckliga beteende är exakt så som majoriteten av typ 1980-2012 befolkningen valt till sitt livsideal. VARFÖR? VARFÖR? VARFÖR? Det är min största fråga i detta, jag ser hellre 1000gångerom att nån annan än jag skrattar, mår bra, har kul och har de allmänt bra! Det här med att sätta sej själv först är fan inte bra. Hur kan man inte tänka på att de man gör drabbar andra? Att om du tex knullar din polares ex, förmodligen knullar du din väns relation som ni tillsammans skapat och prioriterat eftersom ni är vänner och gör samtidigt han/hon illa. Kan de vara värt att förlora en vän för att få knulla en gång? NEJ. Att ständigt se på saker med tanken vad får jag ut av det här, vad vinner jag på detta, hur kan jag dra nytta av att hjälpa och allt annat som kretsar kring jaget. Att bara hjälpa någon existerar knappt idag och för dom de existerar hos blir de bara fel för dom blir utnyttjade till fullo av alla som bor i jaget bubblan. Att de finns människor som kan gå och lägga sej på kvällen förvånar mej otroligt mycket, hur fan kan man leva såhär och sova gott, må bra och trivas med sej själv? Folk måste lära sej att se sina skyldigheter och förpliktelser mot andra medmänniskor om samhället ska kunna bli nått alla vill leva i. Jag tycker personligen inte alls att det är konstigt att psykiska sjukdommar blivit den nya folk sjukdommen när alla går runt och beter sej som äckliga människor. Varför är det så svårt att tänka på andra? Det är väl så djävla mycket roligare att alltid försöka göra andra glad och göra andra tjänster och kunna lägga sej och sova och känna att man är en bra och snäll människa! Vem är DU och vem vill DU vara? Jag tänker iallafall inte tillhöra generation jag. 



Over and out Mr Brave.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En ny start

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards