brave

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Klarhet, tankebana, ork och vilja

Av mattias modig - 6 februari 2012 23:24

Sedan jag slutat dricka alkohol är de helt otroligt hur jag har fått upp mina ögon för saker, villken djävulsk klarhet allt får och man ser tillbaka på villken äcklig tankebana man har haft och använt sej utav. Villken skjuts det har gett viljestyrkan och hur mycket ork jag har fått. Såhär stark och stabil har jag aldrig kännt mej och det är inte bara för att jag är nykter utan också träningen som gör att man känner sej otroligt fräsch! Det bästa utav allt är att de finns ingen som kan ta ifrån mej den här kännslan och det finns ingen eller inget som kan göra mej svag förutom jag själv. Jag kan se tillbaka på många situationer i mitt liv som jag hade handlat HELT anorlunda i om de inte vore för alkoholen. Att man konstant kan ordna fram pengar till att festa men aldrig till att äta något extra gott när man är pank, VAD FAN ÄR DE? Att man kan offra sitt liv och körkort för att hinna till bolaget i sissta stund. Att man tamejfan skiter i allt bara man hinner till bolaget innan de stänger!! Hahaha det är ju för fan helt sanslöst hur man kan bete sej. Jag är så glad att jag tillslut tog de beslutet att vara den jag vill vara och inte den alla andra vill att jag ska vara! För den modig de flesta andra vill att jag ska vara, killen som är med på alla fester och har alltid med sej 100 liter sprit och är helt pepp på att alltid leva i en fest. Den killen blir väl mot tagen hos alla, alla känner han och gillar han. Men det är inte värt något för när jag är nykter vet jag inte exakt villka jag känner villka jag kan räkna med osv. Den killen är ett lånsiktigt förlorande koncept, klart som faan att jag har haft jävligt kul på vägen hit där jag nu står, farligt och helt sjukt kul många gånger. Men det har jag fortfarande, nästan snäppet roligare att gå ut nykter och göra saker med de vänner man har oavsätt villken väg man väljer att gå. Jag älskar alla som finns i min närhet jusst nu och dem som finns kvar i min värld trots att ni inte gjort er förtjänta av de kommer så småning om att falla bort en efter en! Och de som är de bästa av allt är att de inte gör mej något:) Jag vill så mycket jusst nu och jag orkar så mycket så jag vill att dygnen ska bli 4-5 timmar längre :P förut va man så orkeslös att man ville ha längre dygn för att hinna med sej efter som de tog 22 timmar innan man tog sej för att göra de man skulle!


Som sportkomentatorn sa om längdhopperskan inför sitt livs sista hopp: nu tar hon sats för sissta gången!


Over and out Mr Brave.

 
 
Ingen bild

Maja

7 februari 2012 00:48

<3 <3 <3

 
Ingen bild

jannina

7 februari 2012 00:57

Du är så bra Mattias, jag är stolt över dig för att du har lyckats bryta mönstret och visar världen att man kan om man vill. massa kramar till dig vännen <3

 
Ingen bild

Malin

7 februari 2012 02:36

Som en mycket klok karl en gång sa " Om man inte hade någon att leva för, då kan man ju skaffa sig en liten kattunge!".

Eller något annat ;)

 
Ingen bild

Du vet vem

7 februari 2012 16:52

Blir så otroligt stolt över dig och tack för ditt stöd även fast det vände min värld upp och ner.<3

 
Malin mamma till Savannah

Malin mamma till Savannah

8 februari 2012 15:57

Du är jätte duktig mattias :)

http://Elinorsdotter.blogg.se

 
Ingen bild

Paulina

10 februari 2012 08:56

Du är underbar vännen. Ser upp till dig. <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mattias modig - 20 februari 2012 16:14

Generation jag     Med detta vill jag försöka beskriva hur jag ser på befolkningen, på mej själv och hur det igentligen borde vara samt hur man igentligen borde agera och tänka. Generation jag sätter alltid sej själv i centrum, tar för sej...

Av mattias modig - 17 februari 2012 01:18

Att jobba 7-4 är otroligt bra för de flesta människor, jag trivs bäst att jobba 16 timmar om dagen i tre-fyra-fem dagar och sedan vara ledig typ en vecka och sedan köra igen. För de är helt sämst att jobba 8 timmar sedan inte äga samma lust som tex e...

Av mattias modig - 31 januari 2012 01:13

ALLA som läser mina inlägg och/eller följer min blogg, ni kan väl vara jätte vänliga att komentera allt ni läser. Säga vad ni tycker. Är de bra, är de dåligt, håller ni med eller har jag fel. det vore otroligt uppskattat och det håller prestations ni...

Av mattias modig - 29 januari 2012 01:45

Att fatta beslut när du inte mår bra eller är i en skör period i livet, resulterar ofta i att de du beslutat faller och du blir missnöjd, känner dej liten och du tappar lite utav din karaktär. För många är de en vardag att sakta bryta ned sej själv, ...

Av mattias modig - 24 januari 2012 17:51

Målsättning För att kunna uppnå sina mål är de otroligt viktigt för framförallt dej själv att DU sätter realistiska mål. Om man tex sätter för höga mål kommer DU ständigt att vara din EGNA besvikelse, och du gör dej själv till en failure, en missly...

Presentation


En ny start

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards